מהפכה בפיתוח אפליקציות


מהפכה בפיתוח אפליקציות



כיצד פתרון הבינה המלאכותית ישנה את פיתוח האפליקציות לשנת 2022?


העשור האחרון התאפיין בשדרוג חוויית המשתמש והתאמה אישית של תכנים ושירותים באפליקציות לטלפונים חכמים. אחד המאפיינים שאפשרו ליצור את הקשר הכמעט מסתורי בין האדם למכונה, הוא תוספת מאפייני בינה מלאכותית (AI) לדרך בה התוכנה מעוצבת. במקום להסתפק בהגדרות ראשוניות שנקבעו על ידי המתכנת לתגובה אוטומטית לבקשת המשתמש – התוכנה לומדת את המאפיינים האישיים המקבילים לטביעת האצבע הייחודית של המשתמש ומאפשרת צריכה של תכנים ושירותים מותאמים אישית.



המשתמשים מצפים להתאמה אישית של האפליקציה

כיום, המשתמשים בתוכנה מצפים לראות התאמה אישית עבורם. כאשר אנו נכנסים לאפליקציית מכירות און ליין נצפה למנגנון אבטחה המזהה את פנינו. הכניסה לאפליקציית הבנק מתבצעת באמצעות טביעת האצבע. אנו מצפים לראות את קטגוריות המוצרים הרלוונטיות לנו בקניון הווירטואלי אליו נכנסנו בעבר. למרבה המזל, אם עד לפני כמה שנים צ'ט בוט היה נראה כניסיון של העסק לחסוך בעלויות, היום המשתמשים משתפים איתו פרטים אישיים ומקלידים שאלות כלליות על מנת להגיע במהירות למידע המבוקש.



איך עובדים פתרונות AI?

פתרונות AI מבוססים על אלגוריתם גמיש הפועל בדומה לרשת נוירונים במוח. כאשר נקלט דפוס שימוש או העדפות אישיות של כל משתמש, נבנית סביבו לוגיקה המתאימה לפרופיל המשתמש שלו בהתאם למאפיינים שהוזנו לתוכנה קודם. בפועל, מדובר בניתוח סטטיסטי של הבדלים בין משתמשים אך עבור משתמש הקצה התחושה היא כאילו שהתוכנה "למדה" כיצד להתאים עצמה למאפיינים שלו. חשוב לדעת כי בפיתוח של פתרונות UI קיימת מידת גמישות רבה וניתן ללמד את התוכנה לקלוט מידע נוסף ולפתח מעט יותר את ה"שפה" שלה על מנת שתוכל להגיב טוב יותר לדרישות המשתמש.



ביקוש עצום לפתרונות AI בקרב מתכנני האפליקציות  

לאור הקבלה העצומה של פתרונות ה-AI ברחבי העולם ובמיוחד בארה"ב נראה כי שוק זה צפוי לתפוס נתח משמעותי בקרוב. ההערכה היא, שאם כיום מדובר על שוק של 5.3 מיליארדי דולרים בשנת 2018 הוא יעלה עד שנת 2022 ל-5.11 מיליארדי דולרים.

בין המאפיינים המבוקשים ביותר באפליקציות כיום נמצא הזיהוי הקולי של פקודות. כאשר משתמשים נכנסים לרכב הם מצפים להפעיל את המכשיר באמצעות זיהוי קולי, מצפים שהיעדים האחרונים שחיפשו ב-GPS ישמרו וכן שתוצאות החיפוש הקולי יותאמו עבורם.

מנגנוני האבטחה הקיימים במכשיר אף הם יכולים להיות לשימוש האפליקציה. החל מזיהוי הפנים והעיניים בכדי לבצע פתיחת נעילה של המכשיר ללא מגע ידיים וכלה במנגנוני תשלום שאינם מחייבים העברת כרטיס אשראי. זיהוי הפנים או טביעת האצבע יספיקו על מנת לבצע תשלום מאובטח בתוך שניות אחדות. 

מאפיינים שעד כה היו שמורים לכוחות הבטחון כמו זיהוי לוחיות הרישוי של הרכב יוכלו להפעיל את מערכת הדיבורית ברכב כאשר הנהג מתקרב, מאפיינים של ערים חכמות ישתלבו ברכבים אוטונומיים ובאפליקציות המוזיקה ומכאן השמיים הם הגבול.



עתיד ה-AI

ככל שטכנולוגיית ה-AI מתפתחת ניתן להניח כי יהיה אפשר לשלב פלטפורמות AI קיימות בתוך אפליקציות חכמות ולהוסיף אפשרות של למידת מכונה גם לאפליקציות פשוטות. הדרישות שלנו מכל בית תוכנה הנשכר לפרויקט פיתוח אפליקציה יעלו עוד יותר. שכן, מן הסתם, הנכדים שלנו לא יקלידו את ההודעות במסרים המידיים אלא ישתמשו בקולם כדי לכתוב, התמונות באינסטגרם ישותפו באופן אוטומטי עם פקודת אישור קולית והמעבר בין אפליקציות עשוי להתבצע באמצעות מצמוץ קל או הטיית העיניים לכיוון כלשהו. קלות התפעול תאפשר לנו להשתמש בנייד בכל מקום, כולל בזמן הנהיגה, מבלי שנצטרך אפילו להוציא אותו מהתיק. למרבה המזל, בקצב התפתחות הטכנולוגיה – החזון העתידי הזה עשוי להיות רחוק מאיתנו מרחק שנים ספורות בלבד.




הבא
עוד כתבות

אנו משתמשים בעוגיות כדי להתאים תוכן ומודעות, לנתח את התנועה באתר ולהציג לך פרסומות רלוונטיות. בלחיצה על אישור אתה מסכים לאחסון העוגיות במכשיר שלך.

אישור