עתיד יישומי המובייל: תחזיות וטרנדים

עתיד יישומי המובייל: תחזיות וטרנדים




הבנת רצונות המשתמש


אם לפני 7-10 שנים היינו צריכים להוכיח את הצורך ביצירת אפליקציות נוחות, כיום זו עובדה שאין עליה עוררין. המושג "אפליקציה נוחה" הוא בעצם מה שנקרא היום "User Experience", או בעברית "חווית משתמש". בעבר היה נהוג לחשוב, שאם המוצר נותן מענה לצרכי הלקוח – כלל לא חשוב האופן בו המוצר פועל, אנשים עדיין השתמשו בו. מאוחר יותר, עם הופעת התחרות בשוק האפליקציות, הגיעה התובנה כי המפתחים שיובילו את התחום, הם אלו שיפתחו אפליקציות ידידותיות ונוחות למשתמש. מגמה זו ממשיכה להתפתח וכיום בתחום ההתחשבות במשתמשים תופס היקף גדול ומשמעותי יותר. כעת, בחוד החנית ניצבים פיתוחים שיכולים לא רק לספק נוחות שימוש, אלא גם לנבא את רצונותיו של המשתמש. כמו המשרתים מימי הביניים שניחשו את רצונותיו של האדון עפ"י מחוות ומבטים בלבד וסיפקו אותם עוד תרם בקשתם. אתן דוגמה מעשית: לפני מספר חודשים הורדתי את אפליקציית Headspace להדרכת מדיטציות והגדרתי תזכורת להתחלת האימון לשעה 6 בבוקר. לא התעוררתי בשעה זו אפילו לא פעם אחת – ומפאת חוסר יעילות האפליקציה, החלטתי להסירה מהטלפון, אך לפני ההסרה פתחתי אותה בפעם האחרונה. מיד האפליקציה הקפיצה הודעה – ״שמנו לב שאתה לא מתעורר בבוקר. האם תרצה להתחיל אימון בשעה מאוחרת יותר?״ כלומר, היישום ניתח את ההתנהגות שלי, הבין בצורה מדויקת את הבעיה הספציפית איתה אני מתמודד והציע פתרון רלוונטי עבורי, עוד לפני שחשבתי עליו בעצמי. זוהי בדיוק המגמה שתישמר. נכנסנו לעידן בו אפליקציות מסוגלות לא רק לפתור בעיות – הן גם יודעות לקחת צעד קדימה ולנסות ליצור חיים נוחים יותר עבור המשתמשים.


שימוש באפליקציות במובייל

בנוסף לפיתוח אפליקציות המסוגלות לצפות מראש את צרכי המשתמש, מתפתח כיוון מבטיח נוסף – והוא תקשורת באמצעות קול. בתחום הזה עדיין קיימים שלושה אתגרים משמעותיים: הראשון הוא שעד לא מזמן, מחשבים לא ידעו לנתח את הקול האנושי בצורה מספיק טובה. השני, הקול המעובד נשמע בצורה לא ברורה ומעוותת. והאתגר השלישי הוא חוויית השימוש בעידן הקולי. כלומר: כאשר מחשב שרוי בתהליך ניתוח נתונים – הוא מציג גלגל מסתובב על המסך, אך כאשר המסך לא משמש ככלי תקשורת בין המחשב לאדם – באיזו דרך נודיע שהמחשב עדיין לא סיים את הפעולה? בתחום הזה, שנקרא VOICE UX, מתבצע בחודשים אלו פיתוח מואץ ואינטנסיבי. מפתחים חוקרים את חווית המשתמשים ומציעים פתרונות שונים. לדוגמה, בזמן עיבוד הנתונים, מחשב יכול לחקות את ההתנהגות האנושית ויבטא חשיבה באמצעות "אמממ", "רק רגע", או ביטויים בסגנון זה. המגמה הקולית הינו טרנד שיתפתח בודאות בשנים הקרובות, משום שמדובר בנוחות מירבית יותר, והתחום פותח לנו הזדמנויות חדשות. במצבים בהם הידיים שלנו תפוסות – תקשורת קולית היא הכרחית. שמתם לב במה מתעסקים נהגים בפקקים? רובם מתעסקים בטלפון הנייד – זה נוח ונגיש, אלה הכללים שהחיים במטרופולין העירוני מכתיבים לנו. אנחנו חייבים להיות תמיד בתנועה, לשמור על היעילות בכל מצב. אנשים לא רוצים לבזבז זמן לחינם, אפילו לא במחיר של קבלת דו"ח או סכנת חיים. קנסות ועונשים לא יפתרו את הבעיה, יש פה צורך מובהק במוצר טוב ואפשרות שליטה באמצעות קול. כל רצונותיו של המשתמש זה לקבל מענה מהיר לשאלתו, דרך מערכת השמע או האוזניות שברשותו, ללא צורך בהוצאת המכשיר הסלולרי מהכיס. שימו לב לכמות הבלוגרים שמעלים תוכן מצולם מאחורי ההגה תוך כדי נהיגה. בדיוק בגלל זה, הפורמטים שמאפשרים אינטראקציה מיידית מכל מקום הפכו לפופולריות במיוחד – צ'אט בוידאו, הודעות מבוססות שמע, ספרים קוליים וכד'.



פריצה מתוך הגבולות של הסמארטפון אפליקציות מובייל הגיעו היום לשלב בו הן פורצות את גבולות הסמארטפונים ונמצאות איתנו בכל מקום. דוגמא מובהקת לכך היא הדגם החדש של מקררים אשר מותקנת בהם עזרה קולית חכמה. בקרוב ניתן יהיה להזמין מונית, לבדוק את חשבון הבנק שלנו ועוד – מכל מקום, בלי לחפש את הטלפון. לקטגוריה הזו ניתן לצרף גם מסכים חכמים בתחנות האוטובוס ובסופרמרקטים אשר כבר מיושמות בישראל, צרפת, סין ובארצות נוספות. כיום, באותם המסכים מותקנות מצלמות וידאו, שביכולתן לזהות אנשים ולספק להם מידע פרסונלי – מדויק ורלוונטי יותר כמו אפליקציה שנמצאת בסמארטפון האישי. באופן כללי, הצגת נתונים מותאמים אישית היא מגמה המתפתחת במהירות, אשר ראוי להקדיש לה תשומת לב באופן מיוחד.


מאופליין לאונליין

במידה והשירותים אשר עובדים היום בצורה לא מקוונת לא יעברו במהרה למצב מקוון, הם יעלמו מאוד מהר. מגמה זו התחילה להתפתח עם עלייתה של אמזון והפצתה ברחבי העולם. אנשים העדיפו להמתין חודש לקבלת מוצר שהוזמן דרך האינטרנט, מאשר לבזבז 30 דקות מזמנם האישי על מנת להגיע לחנות הקרובה אליהם ולרכוש את מה שהם צריכים. ומאז שאמזון הציגה משלוחים תוך 4 שעות, בארה״ב נסגרו אלפי חנויות. גם שירותים ומוצרים שכביכול לא יכולים להיות מכוונים חייבים לחפש ולמצוא פתרונות נוחים עבור הלקוחות, שהטכנולוגיה היום יכולה להציע. לדוגמא, משלוח פרחים פשוט – יכול להפוך לחוויה בלתי נשכחת, אם ניגשים אל התהליך באופן יצירתי. אספר על משלוח זר שאשתי הזמינה באופן מקוון. מיד לאחר ההזמנה, נשלח אליה סרטון המתעד את הרכבת הזר, לאחר שהשליח יצא ניתן היה לראות את התקדמותו על המפה. ולסיום, ניתן היה לראות לייב את רגע מסירת הזר. זוהי דוגמא מצוינת לעסק מהעולם הישן, שידע לנצל את האפשרויות שמגישה להם הטכנולוגיה העכשווית. דבר זה חשוב במיוחד – אנחנו לא רוצים לקבל סתם שירות, אלא אחד ייחודי שייחרט לנו בזיכרון. ההצלחה של העסקים הגדולים של היום – כמו Uber, AirBNB ועוד רבים, מבוססת על הגשה נוחה יותר של שירות מוכר וקיים – השכרת דירה או הזמנת מונית. כך כל בית עסק חייב לבדוק אילו הזדמנויות נפתחות לפניו עם החידושים הטכנולוגיים העכשוויים.



חזרה הבא
עוד כתבות

אנו משתמשים בעוגיות כדי להתאים תוכן ומודעות, לנתח את התנועה באתר ולהציג לך פרסומות רלוונטיות. בלחיצה על אישור אתה מסכים לאחסון העוגיות במכשיר שלך.

אישור