בינה מלאכותית היא העתיד של אפליקציות המובייל

AI / בינה מלאכותית / פיתוח אפליציות / תהליך מכירות אוטומטי


AI




בינה מלאכותית נשמעת דבר מורכב וכמעט בדיוני, אך כבר היום אפליקציות ואתרים רבים עושים שימוש ברכיבי בינה מלאכותית כדי לספק חווית משתמש אינטואיטיבית וחכמה יותר. מידי שנה פתרונות בינה מלאכותית הופכים חכמים ופשוטים יותר ליישום וכך ברור שבינה מלאכותית היא העתיד של אפליקציות המובייל. במאמר זה נגלה כיצד פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית משנים את הדרך בה אנו משתמשים ומתכננים את מוצרי המחר.


האדם פועל במהלך היום על פי דפוסים והרגלים שונים, כאשר מנתחים את הפעילות הזו ניתן לגלות מאפיינים החוזרים על עצמם. על אספקט זה מתבססת בינה מלאכותית המשמשת על מנת להעניק חוויית משתמש אידיאלית במהלך פיתוח אפליקציות ותוכנות שונות. למשל, אדם המצ'וטט ברשת חברתית עם חברו ומציע לקבוע פגישה מפעיל "טריגר" באפליקציית פייסבוק המציעה לשמור את תאריך ושעת הפגישה עבורו.


אילו מספר דוגמאות לפיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית שכבר היום ניתן להטמיע בקלות יחסית באפליקציות מובייל:

פיתוח אפליקציה המסוגלת לחזות את כוונת המשתמש

המשתמשים באתר YouTube בשנים האחרונות מגלים כי האתר מתחיל לזהות את דפוסי הצפייה וההאזנה שלהם ולהציע סרטונים המותאמים לתחומי העניין שלהם. באמצעות אלגוריתמים שמפתחת החברה על בסיס עקרונות AI מתבצעת אופטימיזציה המשמשת על מנת ליצור באופן אוטומטי רשימת צפייה עבורנו. כאשר איננו צריכים לבצע חיפוש אקטיבי, קל יותר לתת לסרטונים לרוץ זה אחר זה כאשר החברה גורפת את הונה מפרסומות מטורגטות היטב.


מענה אוטומטי למסרים

גם בתהליך פיתוח האפליקציות של היום אנו רואים את העידן החדש של מענה אוטומטי למסרים, הצעת פעולות נוספות או התחלת ניווט אוטומטית של תוכנת ה-GPS לכיוון הבית כאשר יצאנו מפגישה בסיום יום עבודה (לאחר שהאפליקציה וידאה באלגנטיות שלשם פנינו מועדות).



AI-1




תהליך מכירות אוטומטי באפליקציות E-commerce

גם תחום ה-E-commerce, שיווק המוצרים און ליין, עושה שימוש ביתרונות אפליקציה עם בינה מלאכותית, החל מענקית האינטרנט Amazon המציעה מוצרים משלימים בצורה אוטומטית למוצרים שקנינו או מציעה לרכוש מזון לבעלי חיים שנרכש בחודש הקודם (תוך יצירה של מנוי חודשי לרכישת מותג המזון האהוב עלינו) וכן חנויות בקניונים הפיזיים השולחות לנו הודעות פוש אוטומטיות עם מבצע מפתה בדיוק בשנייה שבה עברנו את מפתן דלת הקניון. בארה"ב תחום זה מפותח יותר וכעת אנו רואים אותו מתחיל לחלחל גם לשלל תהליכי פיתוח אפליקציה בישראל.


האפליקציה כמאמן אישי

אפליקציות שונות החלו ליצור אינטראקציה עם המשתמש ולשמש כמאמן אישי. אם בתחום ההרזייה והתזונה, בתחום האימון הפיזי (כמו ביוגה או באפליקציות סופרות צעדים לכושר), בתחומי זוגיות או בתחומי אימון עסקיים. התוכנות, ש"לומדות" את ההעדפות האישיות שלנו ואת תחומי העניין מציעות לנו תחומים משיקים נוספים ומפתות להוריד פיצ'רים נוספים בתשלום. ואנחנו? ההתאמה האישית כמעט ומחמיאה לנו. היכולת להתאים את המוצר או השירות לזמן בו אנו זקוקים לו חוסכת זמן רב.


גם בתחום התיירות וצריכת הפנאי

היום איננו צריכים לשוטט במגוון אתרי תיירות על מנת למצוא את החופשה המועדפת – דילים ימשיכו ו"ירדפו" אחרינו מהרגע שבו בצענו חיפוש ראשוני. לאחר שהזמנו את החופשה נזכה לשלל הטבות על השכרת רכב, בתי מלון, טיסות וכרטיסים לאטרקציות.


לסיכום

הוספת עקרונות בינה מלאכותית לכל אפליקציה לאחר הבנה של דפוסי השימוש בה על ידי קהלים שונים משדרגת את חוויית השימוש ומושכת את המשתמשים שלנו לרכוש שירותים ומוצרים באמצעותה. בעתיד, בוודאי, נראה התפתחות מאסיבית של התחום עד לרמה שלא נצטרך כמעט לבצע חיפושים אקטיביים ביוזמתנו – הטלפון הנייד ידע למה אנו זקוקים ומתי ויעניק לנו את הכלים לצרוך אותו בלחיצת כפתור או במילה אחת. מהפכת הבינה המלאכותית כבר החלה, אל תתנו למוצרים שאתם מתכננים להישאר מאחור.



Back Next
More Articles

We use cookies to personalise content, analyse our traffic and show you relevant advertising. By clicking OK you agree to the storing of cookies on your device.

OK