המדריך לבניית אפליקציה ויראלית

Gamification / Viral app / אפליקציה ויראלית / חווית משתמש / ממשק ממכר



Viral





המדריך לבניית אפליקציה ויראלית
דמיינו כי מאות אלפי אנשים, אולי אפילו מיליונים, הורידו את האפליקציה שלכם ומשתמשים בה כל הזמן. הם מספרים לחברים שלהם עליה ומשכנעים גם אותם להוריד. אפליקציות שמופצות בצורה ויראלית, כמו WAZE, Snapchat, Angry Birds, UBER, ואחרות שוות מיליונים בזכות ההפצה הוויראלית. אז איך מתכננים אפליקציה שתוכל להגיע למקום הראשון במספר ההורדות וליצור קהילת משתמשים עצומה מבלי שתשקיעו הון בפרסום? הכל בכתבה.



כמות ההורדות והמשתמשים באפליקציה מומרת ישירות לשווי חברה ולתפוצה שאינה מחייבת אתכם להשקיע סכום גבוה על תהליך שיווק ארוך במדיה המוכרת. דמיינו כי כל אחד מהמשתמשים שלכם מספר לחמישה חברים על האפליקציה הנפלאה שגילה. הם משתמשים נוספים. כך, כל אחד מהמשתמשים שלכם הכפיל פי 25 את כמות ההורדות. כאשר הם סיפרו לחברים נוספים המספרים הוכפלו ב-125. ומשם הדרך לאלפי הורדות נפתחת.

על מנת להגיע לכמות גדולה של משתמשים ולבנות אפליקציה ויראלית אתם צריכים בכל תהליך פיתוח אפליקציה להתחיל מעגל של הורדות-> מודעות לאפליקציה -> שימוש תכוף בה -> שיתוף עם חברים שיוביל -> להורדות נוספות וימשיך להרחיב את המודעות והשימוש של משתמשים רבים.


איך מתחילים את מעגל השיתוף? נותנים ערך למשתמש!

על מנת להפוך את האפליקציה לוויראלית לא מספיק להוסיף כפתור "שתף" באפליקציה עצמה. עליכם לבנות את האפליקציה בצורה שתעודד את המשתמשים שלכם להתחיל להיכנס לעבור ממצב בו הם מפעילים את האפליקציה באופן קבוע לרצון לשתף אותה עם חברים נוספים. וויראליות מתחילה ביצירת ערך עצום לאפליקציה על מנת שהמשתמשים ירצו לפתוח אותה במשך היום. חישבו כמה פעמים השתמשתם השבוע באפליקציות שונות – איזה ערך הן העניקו לכם? כמה הודעות שלחתם ב-WhatsApp, איך ניווטתם למקום שאינכם מכירים ואיך שיתפתם את התמונה מהטיול האחרון. מתחילים לחוש את הבדל בין אפליקציות אלה לאחרות? הבסיס להפוך לאפליקציה ויראלית טמון בערך שתעניקו למשתמש. לאחר מכן המשתמשים שלכם יהיו מערך השיווק והפרסום של האפליקציה – ללא עלות מצדכם.

הוספת מנגנון שיתוף מידע מהאפליקציה ברשתות החברתיות

משחקים ואפליקציות רבות משתמשים בטריק הבא. כאשר הגעתם לרמה מסוימת במשחק או עניתן על שאלות בחידון טריוויה אתם יכולים לשתף את התוצאות ברשתות חברתיות כמו Facebook. כשעלו שלב במשחק הם יכולים לרוץ "לספר לחבר'ה" – כך, אתם מעודדים את המשתמשים שלכם להביא את האפליקציה למודעות על גבי הפרופיל שלהם ומבלי שישימו לב אתם מככבים על הקיר שלהם.


Viral 1




בקשו לקבל ביקורת על האפליקציה

הוספה של ביקורות בחנות האפליקציות מסייעת לכם לעלות מעלה בתוצאות החיפוש בחנות, כאשר ביקורות טובות רבות יגדילו גם את אחוזי ההורדה של האפליקציה על ידי משתמשים חדשים. כדאי להשתמש בנוסח בקשה קליל בסגנון "אהבתם את האפליקציה?" שיופיע רק בפני משתמשים העושים שימוש תכוף באפליקציה וקיים סיכוי גדול יותר שיעניקו לכם ביקורת חיובית.


השתמשו במנגנון של לינקים פנימיים בהתאם לקונטקסט (Deep Linking)

כחלק מתהליך בניית האפליקציה צרו לינקים פנימיים המעבירים ישירות לתוכן מבוקש בהתאם לצורך. למשל, אפליקציית המפות של גוגל מאפשרת לשתף מפה של אזור מסוים ומעבירה להתקנת האפליקציה למשתמשים חדשים. כך תצרו חוויית משתמשים מושלמת המושכת לשתף את הלינקים מהאפליקציה ומפיצה את הבשורה למשתמשים פוטנציאליים חדשים.


הוסיפו מדריכון (Tutorial) תפעול קצרצר בתמונות או אנימציה כאשר מתקינים את האפליקציה

לכם ברור כיצד כל כפתור באפליקציה עובד ומהם היתרונות או פיצ'רים מרתקים המוצעים בה. משתמשים חדשים יחושו אבודים מעט בפעם הראשונה. לכן, מומלץ להוסיף מספר מסכים או מדריך צעד-אחר-צעד בתמונות או אנימציה שיעזור למשתמשים חדשים. מומלץ להוסיף גם פרוגרס-בר ויזואלי המציג למשתמשים כמה עמודים ראו מתוך המדריך הקצרצר. הדגישו את התכונות הייחודיות וחפשו את המאפיינים המפתיעים באפליקציה שיגרמו לתחושת "WOW"!



Viral 2





תגמלו את המשתמשים שלכם על הפניית חברים

ידוע כי אחד הפרמטרים המסייעים לקבלת החלטות רכישה הן המלצות מחברים. כאשר אתם מעודדים את המשתמשים שלכם לשתף את האפליקציה עם חברים (תוך מתן נקודות, זיכוי כספי או קופונים מיוחדים למשתפים) תגלו כי הם מתחילים "לעבוד" בשיווק האפליקציה שלכם. דוגמאות טובות לאפליקציות שעושות זאת באופן קבוע הן AirBnb המעניקה קרדיט חינם לחופשות למשתפים או Uber המעניקה נסיעות חינם למשתפי האפליקציה עם חברים שהורידו והשתמשו בה.


משחוק (Gamification) – שימוש באלמנטים של משחק על מנת לשדרג את חוויית המשתמש

עקרונות מתחום המשחק ובניית חוויית משתמש מעודדים להשתמש באפליקציה. העניקו למשתמשים שלכם מדליות על הצלחות, עודדו אותם להשתמש באפליקציה באופן יום יומי תוך מתן נקודות או צ'ופרים אחרים והגבירו את המוטיבציה להשתמש באפליקציה באמצעותם. מספר טיפים ליישום של Gamification – היו ספציפיים ביעדים אליהם אתם מכוונים הגולשים, שמרו על פשטות וצרו "הנעה לפעולה" עם עידוד לביצוע פעולות – "מניעים לפעולה" (triggers) כמו הודעות למשתמש המודיעות לו שהוא קרוב ליעד מסוים.


גרמו למשתמשים להתמכר לאפליקציה

קיימות טכניקות רבות לגרום למשתמשים לרצות לחזור שוב ושוב לאפליקציה. אחת מהם הוא מודל שפותח על ידי ניר אייל ונקרא "Hooked Model" שבסיסו יצירה של גורם ראשוני להורדת האפליקציה (רצון להעביר את הזמן בעבודה למשל), הנעה לפעולה כלשהי, מתן תגמול ולבסוף עידוד המשתמש להשקיע זמן על מנת לקבל תגמול (כמו למשל לעלות שלב במשחק ממכר במיוחד) כאשר כל אחד מהם הוא חלק בלתי נפרד מתכנון ממשק משתמש ממכר. כיצד תעשו זאת?


Hooked-Model




השתמשו בהודעות פוש כדי להחזיר את המשתמש לאפליקציה

כמה פעמים הייתם עסוקים במשימה כלשהי בעבודה כאשר אפליקציות חדשות שיגרה אתכם לאתר לקרוא ידיעה מסוימת באמצעות הודעת פוש? הודעות אלה משמשות כ"מניעים לפעולה" (triggers) המחזירים את הגולש לאפליקציה שוב ושוב ומהוות חלק מהמודל הגורם למשתמשים שלכם "להתמכרות" שציינו בסעיף הקודם.



צרו אפליקציה מנצחת

הדבר האחרון והחשוב ביותר טמון באיכות האפליקציה שלכם. השקיעו במוצר הבנוי בצורה איכותית ונותן ערך למשתמש. אפליקציות טובות ימשכו אנשים אליהם ויסייעו לכם לבנות מותג מנצח.

בהצלחה!





Back Next
More Articles

We use cookies to personalise content, analyse our traffic and show you relevant advertising. By clicking OK you agree to the storing of cookies on your device.

OK