חמישה דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים בפיתוח אפליקציה ארגונית

Mobile Strategy / אפליקציה ארגונית / אפליקציה לחברות


Company





כיום תאגידים בין לאומיות הם כבר לא היחידים שמפתחים אפליקציות mobile ייעודיות לצורכיהם הארגוניים או בשם מקוצר: אפליקציות ארגוניות. התפיסה כי ניידות היא קריטית הן עבור העובדים והן עבור הלקוחות, הפכה כבר למובנת מאליה בנוף הארגוני. 55% מהחברות מדרגות את ניידות פעילותן בראש או קרוב לראש סדר העדיפויות שלהן, ו- 68% מהחברות מיישמות אסטרטגיית ניידות הכוללת פיתוח תוכנות ואפליקציות ארגוניות. פיתוח אפליקציה ארגונית אפקטיבית הוא מהלך משמעותי אך גם מורכב לביצוע ולכן אנחנו נציג בפניכם חמישה דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים בפיתוח אפליקציה ארגונית:


חוויית משתמש אינטואיטיבית היא המפתח לאימוץ קל בארגון

ביצוע שינוי בתהליכים הארגוניים הנו מהלך קשה בכל ארגון ולעתים תכופות הוא רווי התנגדויות חריפות מצד המשתמשים. עוצמת ההתנגדות מכפילה את עצמה כאשר העובדים נדרשים לאמץ מערכת המורכבת ללימוד והערך שבשימוש בה אינו ברור להם. אפליקציה ארגונית שהיא אינה "ידידותית" גם אם בעלת יכולות רבות, לרוב נותרת ללא שימוש מפני שהמשתמשים עושים כל מאמץ לחזור לעבוד כפי שהם מכירים. אין להמעיט בחשיבות איפיון ממשק המשתמש ולערב בתהליך האיפיון את משתמשי הקצה בכדי לקבל תוצר איכותי, יעיל ושמיש.


פיצ'רים מובנים עבור אבטחה אינם מספיקים

האבטחה של אפליקציות ארגונית לנייד היא היבט חשוב אשר על המפתחים לשים בעדיפות עליונה. חייבים להכיר שאפילו iOS, הנחשב פלטפורמת ה-mobile הבטוחה והסגורה ביותר, לא מאובטחת לחלוטין נגד התקפות סייבר וכמובן שזה נכון פי כמה עבור Android. לכן, בפיתוח אפליקציה ארגונית יש להוסיף מנגנוני אבטחה מעבר לאלו המובנים בפלטפורמות הפיתוח, כמו הצפנת פרוטוקולי תקשורת וצמצום המידע הנשמר במכשירי הקצה של המשתמשים.



ממשק ניהול אפקטיבי מעביר את הכוח מהמפתחים למנהלים

הפעילות העסקית משתנה ללא הרף ואיתה גם הדרישות מהתוכנות והאפליקציות הארגוניות התומכות בה. גם שינויים פשוטים למראה מצריכים זמני פיתוח שתמיד מתגלים כארוכים מהצפוי. ממשק ניהול עצמתי מאפשר לערוך חלקים מפעילות האפליקציה גם ללא התערבות מפתח, ולכן הוא חלק בלתי נפרד מכלי אדפטיבי שמתאים לצרכים הארגוניים.


כדאי לאמץ Authentication רב-שכבתי ויש דרכים רבות לעשות זאת

ססמאות רחוקות מלהיות 100% אפקטיביות בסיכול פעילויות זדוניות. פיתוח authentication רב שכבתי מאפשר כניסה למערכות רגישות באמצעות ססמה ובאמצעות פעילויות זיהוי נוספות: הודעת SMS, טביעת אצבע, חיבור לרשת WiFi מקומית או מגוון אמצעי אימות נוספים. האתגר הוא לעצב אמצעי אימות נוסף שמקשה על חדירה לא מורשית למערכת, אך גם אינו יוצר טרחה משמעותית בפעילות השגרתית של משתמשים לגיטימיים.


שימוש יעיל במשאבי IT פנימיים

בנייה של אפליקציה ארגונית בתוך הארגון אינה אפשרית עבור רוב העסקים הקטנים והבינוניים. יותר מכך, גם עבור ארגונים גדולים שיכולים להרשות לעצמם לפתח ולנהל פיתוח תוכנה, זהו לרוב לא המהלך הנכון. פיתוח בתוך הארגון דורש העסקת מגוון רחב של בעלי מקצוע ייחודיים, כמו: מאפיינים, מעצבים ומפתחים במגוון טכנולוגיות פיתוח. במקרים רבים, השינוי התכוף בטכנולוגיות הפיתוח ובשיטות עבודה מומלצות גורם לפיתוח בתוך הארגון להיות לא כדאי, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת איכות התוצרים.



Back Next
More Articles

We use cookies to personalise content, analyse our traffic and show you relevant advertising. By clicking OK you agree to the storing of cookies on your device.

OK