מדוע יותר ויותר חברות גדולות מאמצות אסטרטגית פיתוח מוצר בדומה לסטארטאפים?

Globalbit / אפליקציות / הצלחות / פיתוח אפליקציות




Whiteboard





ניהול פרויקטים טכנולוגים הוא לא עניין פשוט

ניהול פרויקטים טכנולוגים הוא לא עניין פשוט, ולא משנה מה גודל הארגון,כל הפרויקטים סובלים מאותן בעיות. התקציב תמיד מוגבל, לוח הזמנים לחוץ מאוד ולא הגיוני, והבוסים דורשים צפי מדויק לסיום. כל חברה היא ייחודית, אבל יש דבר אחד המשותף לכל החברות הגדולות, כל החברות הגדלות הן חברות עם שליטה בשוק בו הן פועלות, יש להם היכרות עמוקה עם קהל היעד שלהן ומוצרים שמובילים את השוק שלהן. חברות אלו השיקו עשרות מוצרים, שונים, בהצלחה, והדרך להצלחה היא לייצר את המוצר “מושלם” כזה שיענה על הציפיות של הלקוח וישרת אותו נאמנה. אנחנו אוהבים לקרוא לאסטרטגיה הזאת ה – Big Bang, בה מאפיינים את המוצר על כל פרטיו, מתכננים לו”ז לפיתוח, לאסטרטגית השקה, ומפתחים את המוצר ה”מושלם”. אנחנו חיים בתקופה בה הכל משתנה בקצב מסחרר, כל חצי שנה יוצא אייפון חדש עם פי’צרים חדשים, כל שככבת גיל פועלת ברשת חברתית שונה ומשתמשת במוצרים קיימים בדרך אחרת מהדור שלפינה. דברים שעובדים היום כבר לא עובדים מחר, והכי חשוב הוא שהקהל כבר לא נאמן למוצר או למותג ספציפי הוא עסוק כל הזמן במרדף אחרי הדבר הבא. פועל יוצא של התנהגות הלקוחות החדשה הזאת הוא שמה שתכננו היום לא בטוח יתאים למחר. השינוי אצל הלקוחות מחייב גם שינוי בתפיסת פיתוח המוצר של הארגונים, כבר אין מקום למוצר גדול ו – Big Bang אלא חייבים להיות מהירים, להבין מה הלקוחות שלנו צריכים ולענות על הצורך הזה ראשונים בשוק. עולם הסטארטאפים, אומנם שונה במהותו מעולם החברות הגדלות, אך יש מה ללמוד ממנו בנושא הזה. בעולם הסטארטאפים הבינו מזמן את ההתמודדות עם חוסר הסבלנות והיציבות של התנהגות המשתמשים היום. בסטארטאפים מצליחים אימצו את שיטת ה – Lean (רזה) בפיתוח המוצר שלהם.


אז מה זה אומר?

הכי חשוב להגדיר מה החזון של המוצר – רגע לפני שאנחנו רצים לתכנן את המוצר במלואו, אנחנו צריכים להגדיר את התוצאה אליה אנחנו רוצים להגיע. ולאורך כל הפרויקט הוא ישמש אותנו כנקודת יעד באופק כאשר כל פעולה שלנו חותרת להגיע אליה. להתמקד במשתמשים – תמיד קיים פער בין החלום שלנו למוצר לבין המציאות והמשתמשים. לצערנו, המשתמשים מרשים לעצמם להתנהג כמו שהם רוצים ולא כמו שאנחנו חושבים שצריך שהם יתנהגו (חצופים...). ולכן צריך להבין שאנחנו לעולם לא נוכל לצפות איך והאם הם ישתמשו במוצר. החובה שלנו לאורך כל הדרך הוא לבחון את ההתנהגות שלהם והחזון שלנו ולמצוא את נקודת האיזון בה החזון שלנו, המוצר והשוק נפגשים ונוצרת סינרגיה מושלמת בין המשתמש למוצר שלנו. להתחיל בקטן, בשיטת ה- Big Bang, היינו חייבים לבנות את כל הגשר, ורק אז לנתח מחדש כמה מכוניות נוסעות עליו והאם הוא באמת פתר את הבעיה ולא ייצר בעיה חדשה. לפעמים אנחנו שוכחים שבעולם האפליקציות אנחנו יכולים לבנות חצי גשר, ולתת למשתמשים להתחיל לעלות עליו, הרי זה לא שהם יפלו ממנו. בשילוב עם השינוי החברתי עלינו לפתח את המוצר הטכנולוגי שלנו בסבבים, בסיום סבב נוציא את המוצר לשוק לבחון מה הלקוחות באמת חושבים עליו, איך הם באמת מתנהגים בניגוד למה שאנחנו חושבים שהם צריכים. בכל סבב בו המוצר פוגש את השוק נקבל פידבקים, ככל שהסבבים שלנו יהיו קטנים יותר ומהירים יותר, נלמד יותר על הלקוחות ולא נפתח דברים שלא באמת ישתמשו בהם.


עבודה בשיטה הזאת מאפשרת להשיג מספר מטרות בו זמנית:

– יציאה מהירה לשוק


– ניתוח צרכים אמיתיים של המשתמשים ומענה מהיר לצרכים


– צמצום תקציב התחלתי הנדרש לפיתוח


– הקטנת הסיכון לארגון


– שמירה על הלקוחות לאורך זמן ע”י הוספת פיצ׳רים חדשים שעונים לצרכים


– מגדילה את הסיכויים להצלחה של הפרויקט

חייבים לזכור שהדרך לפיתוח מוצר מצליח היא ארוכה ולא ידועה מראש. לכן לא תמיד מה שנבחר לעשות בשלב מסוים יהיה נכון או מדויק. צריך להשלים עם זה שנטעה לפעמים ונצטרך לתקן את הפתרון שאנחנו מציעים ללקוחות. בעזרת תהליך זה המוצרים שנפתח יהיו קטנים יותר, זולים יותר, נבין מהר יותר את השוק ונתאים את המוצר אליו וכך נתקדם מהר יותר לכיוון ההצלחה. כאחראים על פיתוח הפתרון טכנולוגי בארגון אתם חייבים להבין את השינוי שחל בשוק ובמקביל לניהול פיתוח המוצר גם לנהל את השינוי בארגון בצורה נכונה ולאמץ אסטרטגיה מוצר שתאפשר לכם לצאת לשוק עם מוצר שימושי ואיכותי. Globalbit ליוותה עשרות חברות גדולות בתהליך הפיתוח של מוצר טכנולוגי. אנחנו נלווה אתכם בכל התהליך. עבודה משותפת עם כל בעלי העניין בארגון להגדרת הצרכים והחזון של המערכת, האפיון, העיצוב, הפיתוח והתחזוקה של המערכת למשך כל תקופת חייה. זה הזמן להחליט להצליח וליצור איתנו קשר.



Back Next
More Articles

We use cookies to personalise content, analyse our traffic and show you relevant advertising. By clicking OK you agree to the storing of cookies on your device.

OK