ששת הטרנדים החמים של 2019 בפיתוח אפליקציות Mobile

2019 / IoT / אינטליגנציה מלאכותית / אפליקציות ארגוניות / פיתוח אפליקציות



Mobile






השנה שחלפה הייתה שנה מלאת חידושים בפיתוח אפליקציות Mobile. יותר מתמיד, חברות, מותגים וארגונים מבינים שפיתוח אפליקציה עבורם הוא כבר לא רק בגדר המלצה. אפליקציה שבנויה נכון יכולה להוות ערוץ תקשורת אפקטיבי ביותר עם לקוחות ואפילו עם עובדי הארגון. טכנולוגיות ה-Mobile הולכות ומתפתחות במהרה לכיוונים שונים ומסקרנים. בכתבה זו נסקור עבורכם בקצרה את ששת הטרנדים החמים של 2019 עבור מפתחי Mobile.



האפליקציות של הדברים AoT

בית חכם הוא מושג שכבר פרץ לתודעה הציבורית ובזמן הקרוב כולנו נדבר גם על ערים חכמות, רפואה חכמה וחוויות קנייה חכמות. האינטרנט של הדברים הידוע בקיצור Internet of Things – IoT כבר פה וברור שהוא פה כדי להישאר. שלל יצרניות חומרה עומלות לפתח ולשווק מוצרים חדשים שיוכלו לתקשר בין עצמם ואיתנו דרך האינטרנט. הגדילה במספר המכשירים שעושים שימוש בטכנולוגיות IoT והגעתם לעומק התודעה הציבורית, יצרו השנה הזדמנויות רבות למפתחים לבנות אפליקציות של הדברים Application of Things – AoT שאפשרו למשתמשים להעמיק ולשכלל את האינטראקציה שלהם עם חפצים חכמים בדרכים חדשות ומפתיעות. אנליסטים מעריכים ששווי שוק של ה-IoT וה-AoT יקפוץ מ-157 מיליארד דולר ב-2016 ל-661 מיליארד עד שנת 2021!


דפי מובייל מהירים AMP

מאז שגוגל השיקה את פרויקטדפי מובייל מהירים Accelerated Mobile Pages – AMP דפי האינטרנט במובייל החלו להיות מהירים יותר. בנוסף גוגל הכריזה שהיא תיצור אינדקס נפרד לרשת האינטרנט שמוצגת דרך מכשירי מובייל. אפליקציות היברידיות (אפליקציות שהתכנים בה עושים שימוש בדפדפן) שיעוצבו בהתאם, יטענו מהר מתמיד ויוכלו להידמות קצת יותר לחוויות המשתמש הריספונסיבית שמספקות אפליקציות שמפותחות בשיטות Native.


מציאות רבודה AR

בשנים האחרונות משקפי המציאות המדומה VR – Virtual Reality של Oculus ו-HTC הסעירו את דמיוננו עם האפשרויות הטמונות בהן ומשקפי הקרטון של גוגל עזרו להנגיש לכולנו את חלום המציאות המדומה. המציאות הרבודה AR – Augmented Reality פרצה לתודעה עם המשחק הפופולרי Pokemon Go והשנה זו תהיה השנה שה-AR תהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו ולא רק דרך משחק פופולרי. אפליקציות שעושות שימוש ב-AR לא מחייבות שימוש במשקפיים שמנתקים את המשתמש מהסביבה ואף מעודדים אותו לחלוק את החוויה הייחודית עם הסובבים. לטכנולוגיות ה-AR וה-VR יש פוטנציאל רב עבור השוק הצרכני והתאגידי ושווי השוק המוערך שלהם צפוי לגדול ל-35 מיליארד דולר עד 2025. השקת פלטפורמת הפיתוח ARKit של אפל והשקת ARCore של גוגל המתחרה, הן יריות הפתיחה בתחרות על האפליקציות AR. פלטפורמות חדשות אלו תתנה השנה למפתחים כלים לייצור אפליקציות AR, שעד כה היו נחלתם הבלעדית של ענקיות הטכנולוגיה ולברוא חוויות מקוריות וייחודיות שטרם ראינו.



אפליקציות ארגוניות

בשנים האחרונות הפכו המכשירים הניידים לחלק בלתי נפרד מתהליכי העבודה של רובנו. יותר ויותר ארגונים מבינים את הערך הרב שבפיתוח אפליקציות ייחודיות לארגון שיאפשרו לעובדים לייעל את תהליכי העבודה שלהם ולתקשר בדרכים פשוטות ומהירות יותר. גם השנה אנחנו צופים שתגדל המגמה של פתרונות ייחודיים המפותחים עבור חברות גדולות במטרה לייעל אספקטים שונים בתפקוד הארגון כמו תהליכי מכירה, פיתוח חדשנות ותקשורת חוצה ארגון.



אפליקציות מבוססות ענן

מגוון שירותי אחסון ענן כמו Google Drive ,Dropbox ושאר שירותים כבר שנים הופכים את תהליך ניהול המידע האישי לקל ופשוט יותר מבלי להסתמך על הזיכרון המקומי. יותר מפתחים, מתחילים להסתמך על פתרונות אחסון ענן כדי גם ליצור יישומים ואפליקציות שאינם תלויים באחסון מקומי והמידע שלהם נגיש מכל פלטפורמה. יישומים מבוססי ענן אפילו יותר אטרקטיביים עבור ארגונים משום שהם פותרים בקלות את בעיות אבטחת המידע הטמון בשימוש במכשירים אישיים בסביבת העבודה. הנגשת מידע דרך שירותי ענן משאיר את תהליכי אבטחת המידע בתוך המערכת הארגונית ואין חשש לזליגת מידע רגיש החוצה. עפ"י הערכות, עד 2019, 90% מתקשורת הנתונים של מכשירים ניידים תבוצע דרך יישומי ענן בלבד.



אינטליגנציה מלאכותית A.I ולמידת מכונה

מגוון חברות ומותגים מספקים מענה לצרכנים דרך צ'אט בוטס – Chatbots שיכולים לתת מענה לשאלות הלקוח בשיחה טבעית ובאופן אוטומטי לחלוטין. לקוחות זוכים למענה טוב ורלוונטי יותר בעוד שחברות משפרות את שירות הלקוחות שלהם תוך צמצום עלויות. חברות גם לומדות להכיר את העדפות לקוחותיהם דרך אפליקציות השירות ואינטראקציה בנקודות מכירה, כך הן יכולות לתת ללקוחות מענה אישי ומותאם לצורכיהם. כל זאת ועוד הרבה יותר נעשה עם מכלול טכנולוגיות של אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה. התחכום הטכנולוגי בהחלט מרשים, אך החשיבות האמיתית היא באופן התקשורת החדש והאישי שטכנולוגיות אלו מאפשרות. ככל שטכנולוגיות אילו מתפתחות, אנו רואים יותר פיתוחים עצמיים שעושים בהן שימוש. פיתוחים אילו נסמכים על מנועי בינה מלאכותית שמפותחים עצמאית או נסמכים על שירותים של חברות גדולות כמו Watson של IBM או ה- Chatbots של פייסבוק. השנה אנחנו צופים להכיר מגוון אפליקציות חדשות מונעות A.I ולמידת מכונה – Machine learning פרי פיתוחם של ארגוני פיתוח קטנים ובינוניים. פיתוחים אלו יוכלו לספק לנו שירותים חדשים שענקיות הטכנולוגיה אפילו לא העלו על הדעתן.




סיכום

צפויה לנו שנה נוספת של פיתוחים טכנולוגיים ויישומם שיקרבו את כולנו עוד צעד אל חלומות המדע הבדיוני שחלמנו כילדים. אנחנו בגלובלביט נשאר עם היד על דופק הטכנולוגיה ונמשיך לסייע לחברות גדולות, מותגים מוכרים וסטרטאפים מצליחים ליישם את שאיפותיהם ולהביא ללקוחותיהם את המוצרים הטכנולוגיים המתקדמים והטובים ביותר.



Back Next
More Articles

We use cookies to personalise content, analyse our traffic and show you relevant advertising. By clicking OK you agree to the storing of cookies on your device.

OK