5 עקרונות אפיון UX שעושים את ההבדל

UX / איפיון אפליקציה / חווית משתמש

UX




אפליקציות רבות מגיעות לחנות של אפל ואנדרואיד מדי שנה, חלקן הופכות להצלחה מסחררת ואחרות זוכות לכמות נמוכה של הורדות. מה מפריד בין האפליקציות המצליחות לאלו הנשרכות מאחור? יש שיטענו שהמודל העסקי מאחוריהם, אחרים דווקא יתמקדו ברמת השימושיות של האפליקציה. בפועל, ניתן לראות כי מוצרים מוצלחים עוברים אפיון UX מקצועי המתאים את היישום ככפפה ליד המשתמש.


מהם עקרונות איפיון UX שעושים את ההבדל?

ננסה לעמוד, בקצרה על המאפיינים השונים ההופכים תוכנות ואפליקציות למצליחות יותר באמצעות חמש הנחיות פשוטות ליישום.


1. אפיינו את הממשק עבור קהל היעד שלך

זיהוי של קהל היעד העתיד להשתמש באפליקציה לאפשר להתאים את המסכים השונים אליה. נסו לנתח האם האדם שישתמש בה יהיה בזמן נהיגה, הליכה או ישבה בחדר עם תאורה נמוכה. באמצעות עיצוב אפליקציה על בסיס תרחישים צפויים תוכלו ליצור "פרופילים" שונים של משתמש ולהתאים מספר סוגי מסכים לכל אחד מהם.


2. תכננו ניווט מוצר שמתאים להתנהגות המשתמש

לאחר שניתחתם את סיטואציות השימוש במוצר, תכננו את הניווט בין המסכים השונים בהתאם למגבלות הסיטואציה. האם השימוש יתבצע בזמן נסיעה בתחבורה ציבורית או בעת הכנת מנה מורכבת במטבח? כעת, ניתן לשקול הפעלה קולית של חלק מהמסכים על מנת לסייע למשתמש להשתמש בקלילות בפתרון שלכם.


3. הגישו למשתמש תוכן כבר מהשימוש הראשון

כבר מהשימוש הראשון באפליקציה, עוד לפני שהזינו את פרטיהם הם יכולים לקבל תוכן מועיל בנישה בה אתם פועלים או מסכים המסבירים שלב אחר שלב (בתמונות, אייקונים או וידיאו) איך להתחיל להשתמש במוצר. בנוסף, גם במהלך השימוש, כאשר קיימים מסכים ריקים הוסיפו להם טיפים והמלצות, הסבר על חידושים באפליקציה או תמונה משעשעת.


4. השתמש במיקרו-אינטראקציות כדי לתקשר עם המשתמש

מיקרו-אינטראקציות הן פעולות המשמשות על מנת להעניק למשתמש אינדיקציה לכך שהפעולה שהוא ביצע החלה. אם משתמש מוריד תמונה או שולח הודעה לחבר הוא ישמח לגלות באמצעות אייקון שהפעולה הסתיימה, האם חברו קיבל את ההודעה או האם יש תקלה כלשהי במהלך ביצוע פעולה זו. תוכלו לחשוב לדוגמה על האייקונים באפליקציית WhatsApp המסמנים את סטטוס ההודעה.


5. עצב חווית משתמש דיפרנציאלית המתאימה עצמה למאפייני כל משתמש

משתמשים כיום רגילים לקבלת יחס אישי, גם כאשר הם משתמשים באפליקציה המשרתת מיליארדי משתמשים סביב הגלובוס. הוסיפו תכנים מותאמים אישית בהתאם למיקום המשתמש, לשעה בה הוא ניגש לאפליקציה או בהתאם לפעולות שבצע בה בעבר. אם תגדילו לעשות ותעניקו למשתמש אפשרות להוסיף מודולים למסך הראשי באופן עצמאי תצרו קהל לקוחות נאמן לאפליקציה המשתמש בפונקציות השונות בה על פי צרכיו.



UX2



לסיכום

עיצוב ממשק משתמש דורש תכנון רב וניסיון לנבא באילו סיטואציות המשתמשים ישתמשו באפליקציה. עיצוב אפליקציה מצליחה משלב מעבר נוח בין מסכים, תובנה לצורכי המשתמש והאופן בו הוא עושה שימוש במוצר, אך אולי יותר מהכל עיצוב אפליקציה מצליחה מנתב את המשתמש להתנהגויות שתואמות את הצרכים העסקיים של בעל המוצר.

Back Next
More Articles

We use cookies to personalise content, analyse our traffic and show you relevant advertising. By clicking OK you agree to the storing of cookies on your device.

OK