כיצד טכנולוגיות IoT עושות מהפכה בעולם הרפואה

Internet of Things / IoT / אפליקציות רפואה / האינטרנט של הדברים




Blog 21 - Medical IOT





כתב: סשה פלדמן

מניטור מדדי מטופלים, דרך הכוונתם לתור הרפואי הבא ועד השפעה משמעותית על תהליך הטיפול, טכנולוגיות Internet of Things או IoT עושות מהפכה בתחום הבריאות ומשנה את אופי הטיפול בבתי החולים ומערכות הרפואה. למי שלא מכיר, המושג IoT מתייחס למערכת או פלטפורמה שמאפשרת להתקנים ויישומים לתקשר אחד עם השני דרך רשת האינטרנט ויחדיו לאסוף מידע אינטגרטיבי רב. טכנולוגיות IoT עשויות לסייע למגוון רחב של מגזרים להתייעל, לשפר משמעותית שירותים ולצמוח כלכלית. IoT נושא בחובו אולי את ההבטחה הגדולה ביותר עבור מגזר הבריאות ועתידות לחולל מהפכה באופן בו הוא מנוהל.


טכנולוגיות אלה כל כך משמעותיות עבור מגזר הבריאות בשל שני גורמים עיקריים

איסוף מידע על המטופל

איסוף מידע על המטופל הוא התחום הבוגר ביותר מבחינת טכנולוגיית בשירותי הבריאות, ובכל זאת IoT יאפשר איסוף נתונים בכמות ואיכות בקנה מידה גדול בהרבה משהכרנו ולראשונה גם בזמן אמת. כיצד מתבצע איסף המידע:

  • אפליקציות שמאפשרות למטופל לדווח ולתעד סימפטומים בקלות.

  • מכשירים לבישים שיכולים לנטר ולתעד את מדדי המטופל.

  • מכשור רפואי חכם שמסוגל לקבל מידע רב ממכשירים חכמים אחרים ולסייע בקבלת החלטות רפואיות.

טכנולוגיות IoT יאפשרו לצוותים רפואיים לקבל תובנות כמותיות ואיכותיות חדשות על מטופליהם ולספק טיפול מדויק ומהיר יותר.

לדוגמה: חברת Philips לאחרונה הכריזה על שותפות אסטרטגית עם יצרנית התכנה הארגונית Salesforcе, במטרה לפתח פלטפורמה שתאפשר למכשירים רפואיים מותאמים לקבל ולשדר כמויות עצומות של מידע, במטרה לזקק עבור רופאים המלצות טיפוליות שלא ניתן להשיג בשום דרך אחרת.


שיתוף מידע בין ארגוני בריאות שונים

במהלך טיפול רפואי, המטופל יכול לעבור בין מספר ארגוני בריאות שונים: מד"א, מרפאה קהילתית, בית חולים, קליניקות מומחים ועוד. כיום מעבר המידע בין הארגונים השונים היא סוגיה מורכבת ובירוקרטית שמתופעלת ע"י הצוותים שחשופים לטעויות אנוש. שימוש בחפצים חכמים כמו צמיד ניטור יאפשרו להחליק וליעל את התהליך. מחשוב ענן ממלא תפקיד דומיננטי בהפעלת שיתוף נתונים בין חפצי IoT ויכול להציע את אותה הפשטות לתהליכי העברת אחריות ומידע בין הארגונים השונים. חוץ מלנטר את מדדי המטופל, מרכיב IoT יכול לתת לכל אחד מהמטפלים גישה קלה להיסטוריה רפואית רלוונטית ויכולת להוסיף מידע חדש ע"פ הצורך. מעבר בין מסגרות טיפול שונות יוכל להפוך לאינטואיטיבי ופשוט ללא אבדן מידע יקר ערך בדרך.


כיצד יראה העתיד של IOT בתחום הבריאות?

בעתיד הקרוב אנשים יקבלו את היכולת לקחת שליטה על הבריאות שלהם. טכנולוגיות IoT צפויות לגשר על הפער בין המורכבות של הבחנות רפואיות לבין הפעולות הנדרשות מהמטופל לקחת בחיי היום יום שלו כדי לשפר את בריאותו. אנשי מקצוע רפואיים יפתחו אסטרטגיות מותאמות אישית עבור כל מטופל בהתאם למידע הייחודי שנאסף עליו באופן אישי. חברות חדשות יצמחו כדי לספק שירותי בריאות מונעי IoT, שיתמקדו בהנגשת מערכת הבריאות למשתמשים ולספק להם אמצעים חדשים להכיר את גופם ולטפל בו במעוד מועד ועוד לפני ההגעה לקשיים בריאותיים.



לסיכום

עם ההתקדמות טכנולוגיות אלו צוברות פופולריות יוצאת מן הכלל בתחום הבריאות. אנשי מקצוע רפואיים ומטפלים מברכים על החידושים והשיפורים שמציעים מסדי נתונים גדולים שנאספים בעזרת טכנולוגיות IoT. לפיכך, קל לנבא כי האינטרנט של דברים הולך לחולל מהפכה באופן שבהם ניתנים שירותים רפואיים. אנחנו ב-Globalbit כבר בצענו מספר פרויקטי פיתוח תוכנה ואפליקציות מבוססי טכנולוגיות IoT, עבור החברות המובילות בפיתוח טכנולוגיות רפואיות. בין לקוחותינו נמצאים חברת Tuttnauer, חברת Johnson & Johnson, חברת TEVA, חברת Pfizer ורשת מרפאות Care. אנו משתמשים בידע והניסיון שצברנו, בכדי להפיח חיים בפרויקטים נוספים בתחום ייחודי וחשוב זה.






על הכותב: סשה פלדמן, Globalbit

סשה הוא מנכ"ל שותף ב-Globalbit, יש לו ניסיון של 20 שנה בניהול תהליכי פיתוח מורכבים בחברות ובסטרטאפים. סשה מתמחה בתכנון והוצאה לפועל של פיתוח תוכנה בשילוב המערך הארגוני והעיסקי הרחב של חברות גדולות.

Back Next
More Articles

We use cookies to personalise content, analyse our traffic and show you relevant advertising. By clicking OK you agree to the storing of cookies on your device.

OK