איך לבנות MVP שיהפוך למוצר מצליח?

MVP / פיתוח אפליקציה


MVP




חייו של מוצר מצליח כתוכנה או אפליקציה מתחילים בדרך כלל מגרסה ראשונים הכוללת חלק מהפיצ'רים שיופיעו בגרסה הסופית. גרסה זו המכונה MVP קיצור של Minimum Viable Product. ישנה כמעט הסכמה מלאה כי בפיתוח תוכנה או אפליקציה עדיף קודם לפתח MVP והתקדמות ממנו אל המוצר המוגמר, אך כיצד לעשות את זה נכון?


החליטו מה הם יעדי ה-MVP

ל-MVP יכולים להיות יעדים שונים ומגוונים. יש להחליט מראש מה הם ולאפיין אותו בהתאם. לדוגמה, MVP יכול לשמש ככלי לגיוס הון ממשקיעים והיעד שלו הוא להדגים את פונקציונליות החדשנית של המייזם שלכם. דוגמה אחרת היא MVP שמטרתו לבחון האם למוצר שלכם יש שוק והיעד שלו הוא לצבור כמה שיותר משתמשים. יעדים נוספים יכולים להיות ויראליות, המרות, רכישות או עוד מספר רב של יעדים. החלטה מהו יעד ה-MVP הוא השלב הראשון באיפיון הפיתוח והפיצ'רים שיכללו בו.


בחירת הפיצ'רים שיכלול ה-MVP

פיתוח אפליקציה או מוצר חדש הוא תהליך שאינו מתרחש ביום אחד. בשלב אב הטיפוס הראשוני בו אתם רוצים רק להוכיח יכולת מומלץ לצמצם את רשימת הפיצ'רים שיכלול למינימום האפשרי. בחרו את המאפיינים הטמונים בדרך בה האפליקציה תפתור בעיה עבור המשתמש וכן את הפיצ'רים המבדלים אותה ממתחרות ופתחו רק אותם. אם קיים פיצ'ר שבלעדיו המוצר יוכל עדיין לתת מענה על הצורך, אז מקומו בשלב מאוחר מה- MVP! חיתוך פיצ'רים מ"מוצר החלומות" שלכם הוא תהליך קשה וכואב, אך גם הכרחי.



MVP-1




תהליך אבולוציוני נכון של גרסאות האפליקציה

בכל שלב בתהליך בניית MVP נסו להגיע למוצר כמעט מתפקד לחלוטין שהיה יכול לעמוד בפני עצמו גם עם פונקציונליות פחותה. MVP הוא מוצר של ממש עם יכולות מוגבלות ולא חצי מוצר… עקרון זה נכון גם עבור העיצוב והנראות ויזואלית. MVP הוא מוצר רזה, אך הפיצ'רים שכן קיימים בו צריכים לעבוד ולהראות נהדר.


שלבו פיתוח Agile (גמיש)

עקרונות הפיתוח הגמיש מאפשרות לכם תכנון של המוצר תוך כדי התחלת איפיונו. במקום ליצור מוצר סופי לפי תכנון מדוקדק מראש נסו במהלך תהליך הפיתוח לקבל פידבק מלקוחות פוטנציאליים תוך כדי איפיון המוצר. כך תגלו במהלך בניית המוצר יתרונות לפיצ'רים נוספים או שתוכלו לפתור באגים או כשלים בחוויית המשתמש כבר בשלבים הראשונים.



MVP-2




ערכו בדיקות לאורך כל תהליך הפיתוח

סיימתם לפתח מודול מסויים? שלחו אותו ל-QA (בקרת איכות קוד). אל תמתינו שכל אב הטיפוס יהיה מוכן על מנת להתחיל להריץ תסריטי בדיקה שונים. את החלקים שעדיין לא מוכנים תוכלו להחליף בהודעה פשוטה ש"כעת יופיע דף X". בפיתוח Agile תהליך הבדיקות הוא חלק מפיתוח המוצר המאפשר איתור שגיאות בכל אחד משלבי הפיתוח ופתירתן.



בנינו MVP, אז מה עכשיו?

עכשיו מקשיבים למשתמשים ומפתחים את הפיצ'רים שחשובים עבורם. אנחנו לעולם לא יודעים באמת כיצד יתפתח המוצר לפני שהוא מגיע לשוק ולהיות קשובים.


Back Next
More Articles

We use cookies to personalise content, analyse our traffic and show you relevant advertising. By clicking OK you agree to the storing of cookies on your device.

OK