פיתוח אפליקציה: איך להימנע מהטעויות הנפוצות?

פיתוח אפליקציה: איך להימנע מהטעויות הנפוצות




אפליקציות משמשות אותנו במשך כל שעות היום. החל מהרגע שבו הקצנו בבוקר באמצעות הנייד, הדרך לעבודה באמצעות Moovit או ה-GPS וכלה באיתור המסעדות לארוחת הצהריים, הזמנת החופשות שלנו, הדרך בה אנו מתקשרים זה עם זה בהודעות והחיים החברתיים הדיגיטליים שלנו. הביקוש הגובר לאפליקציות איכותיות, מוביל רבים לחשוב על האפליקציה הבאה שתשנה תעשייה שלמה. הדרך המהירה ביותר להגיע לאפליקציה שעובדת – היא באמצעות מיקור חוץ (אאוטסורסינג) לצוות מנוסה, הכולל מומחה עיצוב חוויית משתמש, מתכנת בעל ניסיון רב בתכנות, מנהל מוצר או בניית אפליקציה לאנדרואיד ולאייפון וגרפיקאי המתמחה בעיצוב מסכים לטלפון הסלולרי ולטאבלט.


טעויות נפוצות בפיתוח אפליקציות לנייד

חברות שפיתחו אפליקציות, מציגות בפנינו את ארבעת הטעויות הנפוצות ביותר:

התאמה שגויה של המאפיינים השונים באפליקציה לקהל היעד

תכנון נכון של אפליקציה מתחיל בהגדרת קהל היעד שיצרוך את האפליקציות בעתיד וזיהוי הצרכים שלו בשטח. 

בתחום התחבורה הציבורית לדוגמא, Moovit זיהתה צורך של הנוסעים לקבל מידע בזמן אמת. בעזרת פתרון אלגנתי וממוקד בצרכי המשתמש החברה מיתגה את עצמה בתור אפליקציית התחבורה הטובה ביותר והיום משתמשים במוביט 500 מיליון אנשים בעולם. 

אפליקציית שירי פנתה לצורך אחר – התאמת רשימת שמע לפי העדפה אישית ייחודית. שירי פועלת על פי אלגוריתם חכם, שמתאים את סגנון המוזיקה להעדפות המשתמש על פי בחירה ראשונית, וממשיכה ללמוד את המשתמש לאורך זמן. בכך שירי מעניקה לו חוויה מוזיקלית רציפה ותומאמת אישית. פילוח של קהל היעד והתאמת המאפיינים של האפליקציה לכל משתמש העניק לחברה יתרון משמעותי על פני אפליקציות אחרות להשמעת שירים והביא אותה למקום הראשון בחנויות האפליקציות ולסמרטפונים של מאות אלפי ישראלים.


חוסר התאמה בין האפליקציה למכשיר

חברות משקיעות מאמצים רבים בעיצוב נראות האפליקציה שלהם. ברוב המקרים המעצבים לא משקיעים בהתאמת האפליקציה לכלל הפלטפורמות ומכשירים והעיצוב נעשה עבור פלטפורמה אחת וגודל מכשיר אחד בלבד. בעולם בו יש מספר מערכות הפעלה ואלפי סוגים שונים של מכשירים – האתגר לפתח אפליקציה ברמת Pixel Perfect עבור כל המכשירים הוא כפול ומכופל. לכן, חשוב למצוא חברה שיכולה לפתח את האפליקציה עבור כל הפלטפורמות אליהן תרצו להתאים.


שימוש בצוות לא מתאים לפיתוח האפליקציה

הטעות השלישית ואולי הגדולה ביותר, היא בחירת צוות לא מתאים לפיתוח האפליקציה שלכם. 

חשוב מאוד לבחור חברה שפיתחה בעבר אפליקציות בסדר גודל דומה לשלכם, או ליצור צוות מנוסה שמכיר על בוריה את מערכות ההפעלה לה מתוכננת האפליקציה.

בנוסף, חשוב לזכור כי לא מדובר בפיתוח בודד ויצירת מוצר "קופסא". אפליקציות צריכות להתעדכן באופן שוטף ולהתאים לשינויים במערכות ההפעלה המעודכנות. ניתן לציין לדוגמה את השינוי שהיה לפני מספר שנים במדיניות ההרשאות לאפליקציות המיועדות למכשירי אנדרואיד. אפליקציות שלא התאימו עצמן לשינוי זה – הפסיקו לפעול כאשר המשתמש סירב לתת הרשאת כניסה לקבלת פרטי אנשי הקשר או שימוש במצלמה. תכנון נכון של האפליקציה עם אפשרות להוספת עדכונים ושמירה על הצוות הקיים המפתח באופן דינמי את הגרסאות הבאות של האפליקציה, הוא נדבך משמעותי בהצלחה של האפליקציות המובילות.


ניסיון לפתח בעצמכם

גם המתכנת המנוסה ביותר מתקשה לפתח לבד אפליקציה שתצליח לסחוף את העולם. הסיבה לכך נובעת מהעובדה כי צוות שלם מעורב בתהליך הפיתוח. החל מתהליך אפיון כללי של הפיצ'רים שהאפליקציה תכלול, על אילו צרכים תענה, דרך תכנון ממשק משתמש קל לתפעול בכל מקום שבו המשתמש נמצא (בים, ברחוב בחושך או בזמן נהיגה וכדומה) ועד לבניית אפליקציה יציבה עם ממשק משתמש מקצועי ואסתטי, שימוש נכון במאפייני המכשיר (מצלמה, תיעוד מיקום ורשימת אנשי הקשר) ותכנות חף משגיאות שגורמות לקריסת האפליקציה.


השלב הסופי – יישום מוצלח של האפליקציה

אם הצלחתם להימנע מטעויות אלו, תוכלו ליישם את האפליקציה באופן מוצלח. 

אפליקציה המופצת לקהל הרחב יכולה להפוך לויראלית ואפילו להוות מקור הכנסה פסיבי אך עיקרי של החברה. 

חשבו לדוגמא, על אפליקציות כמו UBER, AIRBNB, MOOVIT ואפליקציות אחרות -  שהגיעו למיליוני משתמשים ברחבי העולם וההכנסות מהן מגיעות למיליוני דולרים. 

מעניין איך נראה הצעד הראשון שלהם.

רוצים לדעת עוד? צרו איתנו קשר כאן

חזרה הבא
עוד כתבות

אנו משתמשים בעוגיות כדי להתאים תוכן ומודעות, לנתח את התנועה באתר ולהציג לך פרסומות רלוונטיות. בלחיצה על אישור אתה מסכים לאחסון העוגיות במכשיר שלך.

אישור